BLOGI

PODCAST: BRÄNDI ON YHTÄ KUIN ASIAKASKOKEMUS

Uusimmassa podcastissamme keskustelemme vieraamme Eka Ruolan, Nitro Groupin pääomistajan ja tulevan luovan johtajan kanssa asiakaskokemuksesta ja brändistä, sekä niiden vaikutuksesta toisiinsa B2B-ympäristössä. Brändin ja asiakaskokemuksen suhde on merkittävä. Eka ravisteleekin keskustelussamme totuttua ajatusta brändin määritelmästä: “Brändi on yhtä kuin asiakaskokemus”. Määritelmä saattaa alkuun tuntua raflaavalta, jopa utopistiselta, mutta taustalla on hyvät perusteet: Tänä päivänä 89% … Continue reading PODCAST: BRÄNDI ON YHTÄ KUIN ASIAKASKOKEMUS

PODCAST: Millaista on toimia asiakaskokemusjohtajana?

🔍 Tarvitaanko organisaatioihin erillistä asiakaskokemusjohtajaa edistämään asiakaskeskeisyyttä? 🔍 Mitä kuuluu asiakaskokemusjohtajan toimenkuvaan? 🔍 Millaista on toimia asiakaskokemusjohtajana? Uusimmassa “Menestys syntyy asiakaskokemuksesta”- podcast-jaksossa Lemonsoft Oy asiakaskokemusjohtaja Janika Vilponen pohtii kanssamme mm. edellä mainittuja kysymyksiä. Keskustelemme roolin vaatimuksista ja mahdollisuuksista sekä siitä, miten asiakaskokemusjohtaja voi auttaa viemään asiakaskokemusta käytäntöön organisaatioissa. Myös Janikaa haastattelevilla Kirsti Laasiolla ja Salla … Continue reading PODCAST: Millaista on toimia asiakaskokemusjohtajana?

Tarvitaanko asiakaskokemusjohtajaa?

Asiakaskokemus syntyy kokonaisvaltaisesti kaikista niistä hetkistä ja kohtaamisista, jolloin asiakas on yrityksen kanssa tekemisissä. Asiakaskokemus onkin organisaatiossa kaikkien yhteinen asia: hyvän kokemuksen tuottaminen vaatii koko henkilökunnan saumatonta yhteistyötä. Parhaan, kilpailuetua vahvistavan asiakaskokemuksen perustana on tehdä oikeita asioita, oikealla tavalla ja oikeaan aikaan. Näin syntyvät myös ne kohti kasvua vievät asiakaskokemuksen liiketoimintahyödyt. Hyvän asiakaskokemuksen tuottaminen vaatii … Continue reading Tarvitaanko asiakaskokemusjohtajaa?

Podcast: Tunnekokemukset luovat arvoa ja luottamusta

“Tunnekokemusta voi johtaa ja mun mielestä tunnekokemusta ilmiselvästi pitää johtaa. Kaikki fiksut yhtiöt mun mielestä toimii sillä lailla, että ne määrittelee, millaista tunnekokemusta ne tavoittelee, ja sitten ne lähtee sitä johtamaan. – – –  Jos tunnekokemusta ei lähde aktiivisesti johtamaan, niin silloin ei ole mitään tapaa kontrolloida, millä tapaa se voisi sitten syntyä.” Menestys syntyy … Continue reading Podcast: Tunnekokemukset luovat arvoa ja luottamusta

Erottuvan, ikimuistoisen asiakaskokemuksen ytimessä on tunne

“Ihmiset eivät muista, mitä sanoit. He eivät muista, mitä teit. Mutta ihmiset eivät koskaan unohda, millaisia tunteita herätit heissä.”  Tähän tunnettuun ja rakastettuun Maya Angeloun sitaattiin kiteytyy se, mitä monet ikimuistoista asiakaskokemusta tuottavat yritykset ovat oivaltaneet ja osanneet toteuttaa käytännössä. Muistellessamme sykähdyttävimpiä ja ikimuistoisimpia kokemuksiamme niin yksityis- kuin työelämästä, huomaamme nopeasti, että niitä kaikkia yhdistää … Continue reading Erottuvan, ikimuistoisen asiakaskokemuksen ytimessä on tunne

Podcast: Asiakasymmärrys on objektiivisen ja subjektiivisen tiedon yhdistämistä

“Keskimäärin kun ihmiset sanoo että heidän on ollut vaikeaa myydä ihmis- tai asiakaskeskeistä ajattelua, niin mä väitän ettei kyse ole siitä ettei johdolla ole halua tai kykyä vastaanottaa tätä mindsettiä, vaan siitä ettei viesti ole ollut tarpeeksi konkreettinen” Posti on alkanut hahmottaa toimintaansa kriittisten asiakaspolkujen ympärille. Näitä polkuja on mm paketin vastaanottaminen. Polun kriittisistä vaiheista … Continue reading Podcast: Asiakasymmärrys on objektiivisen ja subjektiivisen tiedon yhdistämistä

Asiakasymmärrys syntyy halusta kuunnella ja kuulla

Yrityksen sisällä käytetään oman tarjoaman pohtimiseen tunteja, päiviä ja viikkoja. Yrityksen työntekijöistä tulee näin yrityksen tarjoaman asiantuntijoita, joista jokainen tuntee yrityksen tuotteet ja palvelut paremmin kuin suurin osa potentiaalisista asiakkaista. Lisäksi työntekijät ovat usein jopa asiakkaita kiinnostuneempia oppimaan tarjoamasta. Yrityksen tuotteet ja palvelut ovat työntekijöiden työtä, ja he haluavat onnistua siinä parhaalla mahdollisella tavalla edistääkseen … Continue reading Asiakasymmärrys syntyy halusta kuunnella ja kuulla

Mittareista tekoihin

Asiakaskokemuksen mittaaminen on olennainen osa asiakaskokemuksen onnistunutta johtamista. Mittaamisen tärkein arvo on todentaa kuinka yritys onnistuu tuottamaan tavoitteeksi asettamaansa kokemusta asiakkaalle. Ilman todentamista asiakaskokemusta ja liiketoimintaa johdetaan niin sanotusti näppituntumalla. Mutta mittaamisesta ei  saa muodostua asiakaskokemuksen johtamisen itseisarvoa, vaan se on osana yrityksen asiakaskeskeistä toimintaa ja vahvistaen asiakasymmärrystä. Jotta asiakaskokemuksen tasoa voidaan todentaa, on määriteltävä … Continue reading Mittareista tekoihin

Rakkaudesta teknologiaan + podcast

“Teknologian roolia ei ymmärretä kyllä riittävän hyvin yrityksissä. Se on vaikea aihealue. Kun tietohallintojohtajana rupeaa puhumaan johtoryhmässä aiheesta, viestini koetaan vaikeana ymmärtää. Tässä on vielä paljon kurottavaa, että saadaan asiat soljumaan. Tietohallinnon ja liiketoiminnan kehittäminen tulisi saada lähemmäksi toisiaan.” Näihin sanoihin päättyi yksi kirjaamme varten tehdyistä haastatteluista, kun pohdimme teknologian roolia asiakaskokemuksen mahdollistajana erään kohtuullisen … Continue reading Rakkaudesta teknologiaan + podcast

Podcast: Jaana Rosendahl – Liiketoimintahyöty ja Asiakaskokemus

Jaana Rosendahl vieraili Menestys syntyy asiakaskokemuksesta -podcastin kakkosjaksossa. Puhuimme Asiakaskokemuksen liiketoimintahyödyistä ja siitä miten kokemuksen vaikutus liikevaihtoon ja kannattavuuteen on todennettavissa. Jaanan vinkki yrityksille oli seurata asiakkaiden elinkaariarvoa (CLV – customer lifetime value) jatkuvasti, ja seurata liikevaihdon kehittymistä myös asiakassegmenteittäin. Yrityksen on hyvä seurata onnistuuko se saamaan asiakkaikseen niitä tahoja, joille tarjoama on suunnattu, ja … Continue reading Podcast: Jaana Rosendahl – Liiketoimintahyöty ja Asiakaskokemus

Loading…

Something went wrong. Please refresh the page and/or try again.


haluatko pysyä kuulolla?


Tilaa kirjahankkeeseemme liittyvät päivitykset ja blogit sähköpostiisi!