Podcast: Jaana Rosendahl – Liiketoimintahyöty ja Asiakaskokemus

Jaana Rosendahl vieraili Menestys syntyy asiakaskokemuksesta -podcastin kakkosjaksossa. Puhuimme Asiakaskokemuksen liiketoimintahyödyistä ja siitä miten kokemuksen vaikutus liikevaihtoon ja kannattavuuteen on todennettavissa.

 

Jaanan vinkki yrityksille oli seurata asiakkaiden elinkaariarvoa (CLV – customer lifetime value) jatkuvasti, ja seurata liikevaihdon kehittymistä myös asiakassegmenteittäin. Yrityksen on hyvä seurata onnistuuko se saamaan asiakkaikseen niitä tahoja, joille tarjoama on suunnattu, ja joista voi tulla yrityksen innokkaimmat fanit.

 

Juttelimme myös hallituksen ja omistajien roolista asiakaskokemuksen johtamisessa. Jaana on toiminut usean yrityksen hallituksessa, ja näki että on tärkeää että asiakaskeskeisen liiketoiminnan tuki on vahvasti hallituksessa. Hallituksen on rohkeasti katsottava tulevaisuuteen ja valittava yritykselle johto, joka pystyy tuottamaan sellaista asiakasarvoa, jota yritys voi parhaimmillaan tuottaa.

 

Kuuntele koko podcast:

Podcast vieraana Jaana Rosendahl

 

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s